Alexandra Nyberg

Helgen
Dags att krypa ner i sängen och hoppas på en ny grym vecka. Den här helgen gick inte till historien som den roligaste precis men så är det ibland. Jag fick ett samtal från Sigges förskola efter ca 1,5 timme efter lämningen så det var bara att åka och hämta honom för att vabba, igen. 
Andreas har också varit sjuk i helgen så när de låg och sov i lördags passade jag på att hänga lite på läktaren i stallet när det var hopptävlingar och bara suga i mig inspiration. Jag är så sugen på att få tävla igen, men en sak i taget, först måste vi komma igång med hoppningen. 

(null)

Jag fick i alla fall avsluta helgen på ett mycket bra sätt, Corolla bjöd på en fin känsla på kvällen pass. Vi jobbade mycket med galoppen som i höger varv är väldigt bra, rund och fin med stora språng men i vänster varv behöver hon (och jag med såklart) betydligt mer styrka och ork. Det kommer med mer träning för oss båda, men framförallt behöver jag träna upp min styrka så jag kan hjälpa henne när det blir jobbigt. 
(null)

(null)

Finaste, bästa Corolla!!