Alexandra Nyberg

Skadorna har läkt!

I onsdags kom veterinären ut och tittade på Corolla och kunde glatt meddela att skadorna läkt ut nästan helt. Vilken lättnad, jag hade inte orkat med fler motgångar just nu. Så nu får vi sätta igång henne ännu lite mer och det ska bli så roligt! 

Det är fortfarande rakt spår i minst 8 veckor som gäller och inte för mjukt, därför rider vi så mycket som möjligt i skogen nu. Tidigare har jag inte upplevt skogrittena som så roliga, avkopplande och nödvändiga men inte alltid så roliga. Nu däremot när vi tvingats ut i skogen tycker jag det är mycket roligare för det är ju perfekt att trimma dem även i skogen. Flytta i sidled, göra halt, länga, korta och ställa. Dessutom har vi en perfekt kulle mitt i skogen där vi brukar rida runt bland rötter, mossa och fällda träd så Corolla får lyfta ordentligt på hovarna. Perfekt träning! Första gången var hon ytterst tveksam och jag fick verkligen övertyga henne i varje steg, men nu går hon glatt fram med spetsade öron och traskar runt där.