Alexandra Nyberg

Tävlingar i helgen
I helgen var det hopptävlingar på JFK och i fredags stoppade jag Sigge i vagnen så gick vi dit och tittade, fikade och pratade med massa härligt folk.
Just nu är inspirationen och suget på topp, jag vill bara komma igång ordentligt och den gär veckan ska Corolla börja trava 15 minuter/dag. Det går långsamt framåt, samtidigt är jag livrädd för att gå för fort fram så allt jobb och all väntan är förgäves.. 
 
 
I fredagsmorse var jag i stallet tidigt för att hinna rida innan tävlingen drog igång. Jag älskar att vara där tidigt och rida innan alla hästar ens hunnit få sin frukost, det är en härlig start på dagen och ett extra plus att få ridhuset för själv såklart, nyharvat dessutom!
Corolla skötte sig mycket bra och jag älskar verkligen den hästen! Vilken fantastisk ridkänsla hon bjuder på. Hon är som en tickande bomb mest hela tiden men så fort jag får henne att fokusera på sin uppgift, arbeta och börja använda huvudet och sin energi på rätt sätt, halleluja vilken häst, vilken känsla! Det här har ju också lett till att jag har åkt i backen fler gånger än jag ens kan räkna, men det är såklart värt det, när hon bjuder på underbar känsla när allt väl stämmer!
 
 
När jag hade ridit färdigt började det ljusna ute, magiskt!