Alexandra Nyberg

Ögonmigrän
Måndag och en sådan dag då det hänger tvätt i hela lägenheten och hur det ens är möjligt är tvättkorgen ändå överfull. Diskmaskinen är igång och hela diskbänken fullt av disk som så småningom ska in i diskmaskinen. Well, livet är inte alltid så glamouröst. 
Det är lite dålig uppdatering här och jag har mycket i huvudet, mycket jag funderar över och mycket som ligger tungt på mina axlar just nu.
 
 
Well, som grädde på moset hade jag igår en upplevelse utöver det vanliga. Jag tappade synen först på vänster öga och sedan på höger. Efter 50 min telefonkö till 1177 fick jag sedan en tid på jourcentralen där jag satt i nästan två timmar. De pratade om blodpropp men efter en rad olika tester konstaterade dem ögonmigrän. Skönt att det var ofarligt men vilken obehaglig känsla när jag vet att Corolla står till höger om mig men jag kan inte se henne. Jag ser bara rakt fram. Usch!
 
 
 
Lite snabb googling på orsaken till ögonmigrän är bland annat stress, sömnbrist och saker som choklad och rött vin kan utlösa anfallet. 
Dags att ta lite bättre hand om mig själv helt enkelt. Men först ut, städa upp kaoset i lägenheten!