Alexandra Nyberg

10 oktober
Hallå, hallå,
tisdag och klockan har redan passerat lunch, dagarna springer iväg. Igår skulle jag loggat in här och gjort ett klassiskt "blogg-måndags-inlägg", hur helgen varit och hur veckan såg ut. Planerna grusades snabbt då Sigge krävde all min uppmärksamhet från 5.30 och när han sov på dagen tänkte jag passa på att få lite saker gjorda och blogga, såklart. Så blev det inte, istället somnade jag bredvid Sigge (välbehövligt men inte så effektivt) och han väckte mig, 2 timmar senare! Kaos men ett i-landsproblem. 
 
Idag började vi istället morgonen med att möblera om här hemma. Andreas såg sådär nöjd ut när jag började peka var han skulle flytta sakerna ca 6.30 på morgonen men det blev bra. Vi har flyttat ut bordet i köket för att ge Sigge ett större utrymme för leksaker och lek. Nu måste vi istället köpa ett mindre bord och sälja det nuvarande, samt flytta om bland lite lampor och inredning så det blir mer barnanpassat, men det ordnar vi på torsdag.
Känner mig riktigt nöjd med ändringen och en bild kommer när allt är klart!
 
Annars har Sigge och jag idag varit iväg och handlat och sedan lekte vi lite i lekparken innan vi båda började frysa (läs, det kom en förskola med större barn som tog alldeles för mycket plats och lekte för stimmigt för min smak, mitt barn och andras ungar, typ...) och åkte hem för lunch. Nu sover Sigge och jag försöker få lite gjort som jag inte hann med igår istället.