Alexandra Nyberg

När tålamodet testas
Igår testade Corolla mitt tålamod till max när hon slet sig tre gånger (!) när vi skulle in till Björns smedja och sko henne. Hon galopperade bort till de andra hästarna i hagen och jagade upp dem rejält, suck.. 
 
Jag tror ändå Corolla insåg att jag var trött på henne igår för sedan ville hon pussas och gosa resten av dagen och skötte sig exemplariskt hos Björn. När detta händer får jag lite ont i magen, inte för att hon slet sig, utan för jag vet att det beror på att hon dels inte är tillräckligt stimulerad och inte heller vill vara själv utan Vega. Hon hade behövt få ett riktigt pass på galoppbanan så hon får utlopp för all sin energi och bli riktigt trött, tyvärr kan vi inte göra det ännu pga skadan.. Ingen längtar mer än jag dock!
 
 
Alltid så mycket drama, men varför ska man ställa sig i ledet och göra precis som alla andra hela tiden? Med Corolla är ingen dag den andra lik, minst sagt..