Alexandra Nyberg

Lista för 2015
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Bilade ner till Italien, där vi också var på vinprovning.
Köpte min första häst där mitt namn står på papprena som ägare! Mäktigt att veta att ingen, ingen kan ta henne ifrån mig.
 
 
 
Genomdrev du någon stor förändring?
Egentligen inte.. Började äta mer vegetariskt och bytte jobb.
 
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
27 maj, dagen då tårarna brände bakom ögonlocken hela dagen av både sorg och lycka. 
 
 
 
Vilka länder besökte du?
USA (New York), Danmark, Tyskland, Italien, Schweiz och Österrike.
 
 
 
Bästa köpet?
Vår lägenhet (fast den köpte vi egentligen för två år sedan men betalar nu) och Corolla (såklart!).
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag fick nytt jobb och Corolla, hon gör mig glad varje dag.
 
Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? 
En härlig svensk sommar med ljumma, ljusa kvällar. 
 
 
 
Vad önskar du att du gjort mer? 
Fotograferade mer, tränade (utöver ridningen) och träffade mer vänner.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag ångrar ingenting, tycker livet är fantastiskt. 
 
Favoritprogram på TV?
Paradise Hotel (kan tyvärr inte hjälpas men så är det..), annars såg vi varje avsnitt av Solsidan.
 
Bästa boken du läste i år?
Jojo Moyes Sista brevet från min älskade, Etthundra mil och Sophies historia . En grym författare och riktigt bra böcker!
 
Största musikaliska upptäckten?
För första gången lyssnar jag på lite låtar från Justin Bieber vilket jag aldrig har gjort innan.
 
Vad var din största framgång på jobbet 2015?
Ja det finns massor av saker jag kan rabbla som jag är stolt över men som blir alldeles för tekniskt som bara "dem i branschen" förstår, så jag väljer och säga att jag fick ett nytt jobb, igen!
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Livet går ju upp och ner hela tiden, men jag kan inte minnas att jag har känt mig ledsen detta året förutom en period i våras strax innan Corolla kom, det var jobbigt känslomässigt. 2014 var en väldigt tuff höst, både personligt, jobbmässigt och med hästarna, inget jag längtar tillbaka till, usch! 2015 har varit mycket bättre.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Resan till Italien i somras, lägenheten, Corolla och Corollas nya sadel.
 
 
 
 
Vilken är din största insikt under 2015?
Det går inte att planera livet, ibland måste man bara flyta med och se vart man hamnar. "Allting löser sig".
 
 
 
Vad är du peppad för inför nästa år?
Flytten till nya lägenheten, min och Corollas fortsatta utveckling, resan som vi ska boka snart och hösten som innebär att sommarhuset i Kungshamn blir klart.
 
 
2016 kommer bli ett bra år!