Alexandra Nyberg

De senaste dagarna

Godkväll, jag står ute på balkongen just nu, ser ut över Vättern och njuter av tystnaden, då och då hör jag någon häst frusta från sommarbetet runt omkring oss. Idylliskt! 


I måndags var vädret riktigt trist med regn hela dagen så jag och Sigge var inne, prick hela dagen. De resulterade i att jag var tvungen att maxa dage igår och vara ute hela dagen. Började med en morgonpromenad ner till stan, där träffade jag Frida på Bryggan och vi tog en cappuccino i solen medan Sigge sov i vagnen. 

Sedan tog vi bussen hem för att spara lite tid, åt lunch och gav oss sedan ut på en ny promenad med Linda och Charlie samt Lina och Tage. Var så längesen vi sågs så vi promenerade runt i två timmar och pratade om allt möjligt. Var lagom trött i benen efter det, men skönt! 


När Andreas kom hem på kvällen igår åkte jag till stallet. Det blev en sen kvällstur i skogen med Mia och Sofia, skritt såklart. Jag älskar sommaren när man kan rida så sent. Klev innanför dörren här hemma 22.30 igår kväll. En riktig revansch från dagen innan! 

Idag startade jag dagen på ungefär samma sätt fast jag träffade istället Anett på Lilla Malmborgs för fika, var längesen sist så det var jättekul att prata om allt som hänt. 

Sedan traskade jag och Sigge hemåt och kom hem lagom till ovädret bröt ut. Det regnade något sjukt och emellanåt övergick det till hagel. Samtidigt mullrade åskan över oss och blixtarna lös upp efter varandra. Sigge var rädd och även Texas, ja för en gångs skull fick jag agera trygghet och lugn. 

Nu är det dags att sova, imorgon är Andreas ledig, mys! 

#1 - Anonym

Jag och Rasmus var i Jönköping igår i det (först fina vädret). Gick till Charlies från stationen men strax innan vi var framme så började det regna. När vi skulle åka hem på eftermiddagen igen så regnade det nåt sjukt!! Det var typ översvämning redan vid stationen och det gick inte och gå nånstans så man kunde "hålla skorna lite torra", så det var bara att traska i stora mängder vatten som säkert var 1,5-2 dm djupa!! Framförallt jag var redigt blöt... :( Medans vi väntade på tåget hem så blixtrade det hur mycket som helst över Vättern =O Fint men ändå lite ruggigt... Skönt att ni var inomhus iaf ;)