Alexandra Nyberg

Oinbjudna nattgäster..
Jag är som bekant väldigt mörkrädd, alltså väldigt mörkrädd. Jag vet inte vad jag är rädd för men jag är mörkrädd. Jag jobbar på det och det går i perioder och det har blivit bättre med åren men ibland får jag "återfall".
 
Däremot har jag alltid känt mig trygg i stallet, trots att det stora delar av året är kolsvart så reder jag ut det, jag kopplar bort dem sinnena och "bara kör på", jag har ju inte så mycket att välja på.
 
Så kommer dagar som igår, jag åker upp till stallet vid 6.30 på morgonen för att släppa ut hästarna och ser att vår stalldörr är öppen!! I samma stund ser jag att klubbens nödutgång till cafeterian som inte är långt från vårt stall står på vid gavel. Någon har alltså varit inne i vårt stall inatt och någon har gjort inbrott i klubbens cafeteria. Jag blir så arg, men också så grymt rädd, igen. Det visade sig att de har varit inne i ett annat stall också och precis som hos oss, lämnat dörren öppen men verkar inte ha tagit något. Varför har de gått in i vårt stall om de inte är ute efter att stjäla våra saker? Jag tycker det är ruskigt obehagligt att någon utomstående har varit inne i stallet och kollat, vad kollar de efter, vad vill de ha? Jag är sååå tacksam att det inte är jag som har utsläppet imorgon bitti, mörkrädd som jag är..
 
 
 
#1 - Tuva Björnwall

ååh fyy :(