Alexandra Nyberg

Snapshots från resan..
Igår hade vi riktigt tropsik värme, sådan som man tänker att det ska vara i Asien, idag hällregnar det istället. Lite mysigt eftersom vi ändå ska sitta inne och plugga hela dagen.
 
Nu har vi varit iväg på vår resa mer än halva tiden och jag tänkte passa på att slänga upp lite "ögonblicksbilder" - bilder som inte är tagna med min systemkamera alltså!
 
Här börjar vår resa, på landvetter..
 
Bilderna i flygplanet som man alltid tar och som alltid blir dåliga. På planet mot London och Heathrow
 
 
Fyra timmars väntan i London satte sina spår.. 
 
Såhär satt vi i tolv timmar, som en liten parantes kan jag lägga till att min tvskärm var grön under hela flygresan.. mindre kul..
 
 
Efter några dagar i Peking var det dags att ge sig iväg igen, på nattåget (ännu en tolvtimmarsresa) mot Shanghai.
 
 
Nu har resan tagit oss till Ningbo och restaurangen med engelsk meny där vi äter 1-2 gånger om dagen..
 
 
Här är bilder från en av alla dessa onsdagar då vi tar en öl på Shamrocks på bargatan Lao Wai Tan
 
Såhär ser det ut när vi pluggar/jobbar på våra rum..
 
 
Nu kommer det lite matbilder.. Dock inte från restaurangen på skolan, den är mycket bättre! Nedersta bilden visar ungefär vad jag brukar äta, ris och lite grönsaker..
 
"Utsikten" från min balkong som mamma efterfrågade någon gång :)
 
 
Här äter vi hamburgare på restaurangens Tasty's på Lao Wai Tan
 
 
Ganska ofta pluggar vi på Starbucks, det brukar se ut ungefär såhär..
 
 
Klassrummen på skolan..
 
 
Utanför Wanda Plaza (ett köpcenter) och Sara och Johannes vill helst inte vara med på samma bild, ett tema som har gått igenom hela resan..
 
 
Lite halvdåliga bilder från en kväll här i Ningbo..