Alexandra Nyberg

Ögoninflammation
Vi har verkligen blivit angripna av de omtalade och så föraktade förskole-bacillerna, hua! Förra veckan drogs jag och Sigge med riktigt trist förkylning och idag fick jag åka dit och hämta honom tidigare för att han var geggig i ögonen och en ögoninflammation var på ingång. Suck vad trist.. jag är inte det minsta sugen på en ögoninflammation så jag konsumerar en stor mängd handsprit just nu men jag riktigt känner hur mina ögon svider. Hoppas på inbillning dock! 

Jag har varit en ganska frisk person, förutom min kroniska förkylning från september-april ungefär så har jag sällan feber och magsjuk har jag inte varit på ca 10 år? Peppar peppar.. 
men så fick vi barn och klarade oss hyfsat under det första 1,5 året och barnet börjar på förskola och helt plötsligt känner jag mig livrädd för varenda sjukdom som finns. Jag inser inte hur lyxigt det var att innan man hade barn behövde man aldrig fundera på sjukdomar som tex ögoninflammation!! 

Nu håller vi tummarna för att en god natts sömn kommer hålla oss fria från baciller och att Sigges ögon blir bättre. Please..! 

(null)