Alexandra Nyberg

Förskoleplats

I onsdags fick vi förskoleplats till Sigge och i torsdags var vi där och hälsade på. Kul att vi fick vad vi önskat i första hand och så roligt att gå dit och hälsa på. Emelie och Lykke var också där eftersom Lykke fått plats på samma ställe. Jag hade dock en jobbig känsla resten av dagen. Jag har nog inte kopplat än att han ska börja på förskola. Tänk att han har blivit så stor? Samtidigt blöder mitt hjärta lite, kommer han trivas? Kommer de se honom för den han är? Kommer de ge honom rätt tid och utrymme.. åh jag blir helt tårögd av tanken, men jag litar på personalen och att de tar väl hand om honom. Alla tycker ju att deras barn är det viktigaste i världen så det ska väl inte vara svårare att ta hand om Sigge än något annat barn? Eller...? 


Min lilla pyssling

Han kommer säkert få det såå roligt på förskolan. Det är mitt mantra just nu, tur att det är ett tag kvar så jag hinner vänja mig vid tanken.