Alexandra Nyberg

Sigge 1,5 år
I måndags var vi på BVC för 1,5 års kontroll och även vaccination. Sigge var 80 cm lång och vägde 10,9kg. Han växer på fint även om han inte riktigt är ikapp sig på kurvan (han är dock över prematurkurvan). Hon kollade också av hur mycket han förstod och hon var imponerad. Även om Sigge inte säger så mycket ord, det är mest mamma och pappa så förstår han väldigt mycket. Jag kan be honom hämta något, trycka upp hissen, lägga nallen i soffan osv. Han förstår det och det tyckte Carina var jättebra och han var framåt i utvecklingen. 
Jag har aldrig varit mycket för att jämföra barn mellan varandra men det här var ändå så väldigt skönt att höra. Det var så skönt att få bekräftelse på att jag har gjort något rätt här hemma när det känns som vi ibland tragglar saker fram och tillbaka. 
Just nu är han i en helt fantastisk ålder, han är bestämd (oh herregud vad ARG han kan bli) men det är bra, bra att han säger ifrån vad han vill och inte vill. Framförallt är han så rolig att umgås med och han lär mig nya saker hela tiden. 
För ett tag sedan kom min pappa hem hit med min gamla spis från Micki och Sigge älskar den. Varje morgon springer han ut i rummet och börjar pyssla med sin servis, in och ut ur ugnen och det är så kul att se på hur han leker med den. 
 
 
 
Sigge har fått en egen lekhörna där vårt matbord stod innan. 
 
 
Världens goaste unge! Varje kväll älskar jag att krypa tätt intill honom, pussa på hans mjuka kinder och jag är så tacksam för hur bra allting har gått trots omständigheterna som rådde. Så tacksam över att Sigge är frisk och glad och framförallt att han är vår!