Alexandra Nyberg

Tomatplantor

Godmorgon!

Tisdag idag vilket betyder att Andreas är ledig. Andreas och Sigge ligger kvar och sover men jag har smugit upp, gjort kaffe och sitter i soffan och njuter av stillheten. Livet när man bor i en liten lägenhet.. 

Häromdagen fick jag skott från tomatplantor och jag hoppas såklart på att de ska växa upp och bjuda oss på solmogna goda tomater, dröm! Men hur ska de skötas? Mer än vatten, solljus och värme? Växtnäring? Andreas tror jag kommer ta död på dem så nu är det upp till bevis här. Alla tips mottages gärna! 

#1 - Guccimamma

va kul har också fått lite plantor av min vännina! =)

ha en bra dag

Svar: Vad roligt, är det tomatplantor också? :)
Alexandra Nyberg

#2 - Anita

Massa vatten, sol och stora krukor är det som behövs för att lyckas med tomatplantor :D

Svar: Ok tack :) men än är det väl för tidigt att plantera dem i en stor kruka? De är ju så små än..
Alexandra Nyberg