Alexandra Nyberg

Sigge 1 år (10 månader korrigerad ålder)

Måndag, ny vecka och nystart för bloggen. Ibland behöver man en paus. Punkt. 


Igår fyllde Sigge ett år (10 månader korrigerad ålder). Ett helt år har gått, vad sjukt. Igår var jag nostalgisk och sa saker som "för exakt ett år sedan körde du den förvirrade tanten och jag trodde jag skulle få föda ensam!", "vid den här tiden låg jag på operation och Sigge i kuvösen", "nu fick vi vårt fika, kommer du ihåg va hungrig jag var!", "nu körde du in mig i rullstol så jag fick hälsa på Sigge". Japp, sådär höll jag på, galet tröttsamt kanske. Jag kan babbla i all oändlighet om detta men det får bli en annan gång. 
Sedan sist har Sigge lärt sig vinka, göra High five, klappa händerna och säga mamma (viktigt!). Han är dagligen ute och traskar med sin lära gå vagn och att gå är det absolut roligaste just nu! 

Igår hade vi lite fest här hemma med bland annat tårta och ballonger, ett riktigt barnkalas!