Alexandra Nyberg

Sigge 10 månader (korrigerad ålder 8 månader)
Idag, 14 mars, blir Sigge 10 månader (8 månader korrigerade ålder), undrar ni hur länge jag ska hålla på att skriva hans korrigerade ålder? Ja det kommer jag göra ett tag så ni får fortsätta undra..
 
Sigge har en tand på g, den har varit på g i ca 2 veckor. Jag vet inte om den påverkar honom så mycket egentligen men han äter otroligt dåligt, nu igen.. 
På BVC besöket idag vägde han 8,2 kg och var 69cm lång. Nytt besök om två veckor och matdagbok ska skrivas, varför ska man göra som andra barn och äta maten liksom? 
 
Sigges krypstil är något förbättrad och snabbt går det, men fortfarande är det varianten att hasa på magen. Han älskar att åka på sin bobby car och helst ska Andreas köra honom runt köksön och tuta, han kan inte köra den själv ännu. Han sitter väldigt bra och leker väldigt bra med sina leksaker, sover gott om natten med ett avbrott eller två för välling. Han älskar rån, frukt och är väldigt kittlig. Det underbaraste skrattet någonsin bjuder han på, minst en gång varje dag. Det är riktigt roligt att umgås med honom nu, nära till skratt hela tiden men matproblemen gör mig smått tokig även om jag börjar vänja mig.
 
 
Häromdagen ställde han sig på knä i sängen, snart dags att sänka den.