Alexandra Nyberg

Lördag, spa och bra ridning

Söndagskväll och jag tänkte börja med att berätta om vår lördag, vettigt, eller hur!


Igår hade vi barnvakt och tillbringade dagen på spa på Hooks Herrgård. Var tredje gången vi var där och tycker det är lika härligt varje gång. Simma, mysa i de varma källorna, dricka bubbel och bara vara. Så välbehövligt! Vi avslutade dagen med varsin massage och ansiktsbehandling, lyx lyx! 

Jag tillhör kategorin som vägrar ha något elektroniskt med mig in på spa. Alla andra springer runt och fotar med sina mobiler men jag totalvägrar, även om det hade det hade blivit fina bloggbilder.. så sorry, inga bilder.. 

På kvällen stack jag till stallet och red min vita prinsessa. Mamma skickade en film tidigare på dagen där hon stod på bakbenen och busade i hagen. Undrade lite hur det skulle gå att rida men det gick otroligt bra. Började med en tur i skogen där hon var spänd och taktade men lite klättring upp och ner i backarna fick henne lugn och avslappnad. Vi avslutade med lite galopparbete i paddocken och det gick så otroligt bra. Vad fin hon är, älskade Corolla. När det går riktigt bra, då ger hon en förbannat bra ridkänsla!