Alexandra Nyberg

Nya rutiner
Våra nya rutiner funkade ju amazing igår (vågar knappt skriva det nu, allt kommer bli kaos idag). Sigge somnade strax efter 18 igår och sov till 5.50 idag. Wow!
Nu sover han sin enda stund på dagen, om allt går som planerat. 
 
Igår hade jag det dock kämpigt med att hålla honom vaken, vi fick verkligen aktivera oss, vara ute mycket och i slutet av eftermiddagen satt vi i soffan och myste. 
 
Han är så rolig nu, min lilla mini-människa. Igår skulle vi gå till lekplatsen och helt plötsligt ville han gå själv och dessutom köra vagnen själv. Inte den blekaste tanke på att svänga in vid lekparken sen utan han var så nöjd med att gå utmed vägen, titta på gräset, stenar, plocka löv och köra vagnen. Just där och då, ville jag bara pausa tiden och njuta. Solen sken, det var en lugn eftermiddag, bara vi två ute och han gick där och upptäckte världen och jag gick bredvid och försökte vara lika exalterad som Sigge över nya löv och gråa stenar. Att se honom upptäcka allt för första gången tycker jag är helt fantastiskt roligt att få vara med på. Jag kämpar dock på med att säga titta, blomma, träd osv men Sigge säger bara "där" till allting. Vatten, blomma, hus, bil, djur.. allt har namnet "där". 
 
 
Älskade unge, det är så roligt att komma hem när jag har varit iväg och mötas av dig när du springer fram. Lyssna på ditt prat hela dagarna, jaga dig runt köksön och se dig utforska världen varje dag.
Att få sin stund av egentid på kvällarna är guld men det är lika mysigt när vi vaknar på morgonen och har en ny dag tillsammans att utforska. Världens bästa Sigge!