Alexandra Nyberg

Tävlingssäsongen är här, men inte för oss..
Nu när våren är här börjar också alla tävlingar. Varenda helg ser jag hur alla uppdaterar på sociala medier om tävlingarna de har varit på och ja, det suger verkligen i tävlingstarmen men tävlingarna är ju inte allt. Corolla är halt, igen. Vi som hade kommit igång så bra med igångsättningen och hon var så fin när vi red och jag började se ljuset på den här långa skadevintern.. Antagligen har hon gjort något i hagen och det är den här gången vänster fram istället. Så trist och besvikelsen är stor. Vi har nu låtit henne vila och endast promenerat i två veckor och jag ger henne över påsken annars ringer jag veterinären. Jag börjar tro att vi aldrig kommer kunna rida och träna som vanligt igen.. Mest synd är det såklart om Corolla som för tillfället inte får den stimulans hon faktiskt behöver..
 
 
Från vår sista tävling, februari 2016.
Hon har aldrig varit så fantastiskt fin på en tävling hemma förut (hon går mycket bättre på bortaplan och allra bäst utomhus), ja efter att hon fått en litet bryt på framhoppningen när en häst rev ett hinder och slängde av mig, hehe. Efter detta hindret var det två hinder kvar i grunden men Corolla fick näsblod (utan anledning?) och vi fick avbryta. Ändå har jag bara positiva minnen från den här tävlingen. Just det, Sigge låg i magen, fast det var det inte så många som visste om, trots att jag var i vecka 22 (tror jag?) så syntes det inget och kavajen och ridbyxorna passade perfekt!