Alexandra Nyberg

Sigge 11 månader (9 månader korrigerad ålder)
I fredags blev Sigge 11 månader, så stor nu!
Jag tycker det blir roligare och roligare och när jag är på BVC och ser de nykläckta små bebisarna känner jag ingen som helst längtan eller saknad från spädbarnstiden. 
Sigge väger 8,7 kg och är 71 cm lång. Han kryper överallt men vill helst gå och hålla oss i händerna. Han gillar inte att gå med sin lära gå vagn, han är lite rädd för den efter att han trillade med den en gång. Han ställer sig upp mot allting och vi har stora problem med våra soffbord och måste göra något drastiskt ganska snart åt det problemet! Sigge vet precis att han inte får röra skålarna med mat och vatten till Texas men så fort han är på golvet sätter han fart mot dem, därför får Texas numera bara tillgång till mat och vatten när Sigge sover eller vi är borta från hemmet. Annars gillar Sigge, precis som de flesta andra barn har jag förstått, att dra ut sladdarna ur kontakterna och riva ut böcker och tidningar samt slänga ur besticken ur diskmaskinen. 
Sigge är en glad kille, enda gången han är ledsen är ifall han är övertrött, när han slår sig hoppar han oftast upp igen och ibland blir han ledsen i någon minut och sedan är det glömt igen. Han är misstänksam mot nya människor i början vilket inte gör någonting tycker jag, varför ska han slänga sig i armarna på vem som helst för? Fick häromdagen höra att han är mammig men det håller jag inte med om, han är lika mycket för att vara hos Andreas som hos mig. De enda han inte är misstänksam mot är sin farmor, mormor och Clara.