Alexandra Nyberg

Att sova i egen säng
Det finns ju tusen varianter och diskussioner om barn och deras rutiner, bland annat kring sömnen. Sigge sover i egen säng bredvid mig, det är han van vid sedan Neo och han somnar själv i sängen när jag lägger honom där. Om han skriker eller är ledsen tar jag upp honom direkt och tröstar honom, jag låter honom aldrig ligga där och vara ledsen i några minuter som jag vet att det finns en teori om.
 
När vi sover borta ligger han bredvid mig (eller mellan oss) i sitt babynest som han även har i sin säng när han sover. Dock vill jag helst bara dra honom till mig och gosa och kramas, men har är fortfarande lite för liten för det, får vänta tills han blir lite större och mer tålig. Dock går jag ifrån alla regler ibland och låter honom sova på min mage, men det är bara om han har svårt att komma till ro. 
Hur som helst, det jag ville komm till var att vi verkar vara de enda som låter vår spädis sova i egen säng? Har alla andra sina bebisar i er säng?