Alexandra Nyberg

Lite lättare om hjärtat
Nu känner jag mig något gladare och lite lättare om hjärtat än tidigare idag. Jag tog en sväng till stallet för att träffa mamma, Clara och även bästa Corolla.
Vi "firade" mamma och fick chans att umgås och prata lite. Ringde även Frida på vägen upp och det var skönt att få prata av sig lite, har verkligen saknat att prata med henne. 
Som balsam för själen att få komma bort lite.
 
Just nu är Andreas iväg och springer en runda och jag är så sugen på att börja springa själv. Jag känner mig i princip helt återställd och det skriker i kroppen efter att få börja träna/springa och framförallt rida. Jag ska dock vara ordentlig och framförallt snäll mot min kropp och låta det ta lite tid. De rekommenderar att man väntar i 8 veckor efter förlossningen innan man börjar rida, annars kan bäckenet ta skada och det är jag ju inte så sugen på. Springa tänker jag börja med så fort det känns bra. I dagsläget går jag lite promenader men kan inte gå för fort, då får jag lite ont men så fort vi får komma hem blir det långpromenader med vagnen och när det känns bra tänker jag börja jogga lite. Åh vad jag längtar!
 
Just nu har jag påbörjat träningen med mammamage appen, skittråkiga övningar men har hört så mycket gott om den så jag tänker traggla igenom den under de veckorna jag har kvar här på Neo.
 
 
Dessa vackra blommor fick mamma idag, underbara blommor till världens bästa mamma!