Alexandra Nyberg

Underbara fredag, men jag inte riktigt njuta..
Fredagen är här och solen tittar fram efter att ha lyst med sin frånvaro ett par dagar.. Härligt!
Jag har varit uppe sedan 5.30 idag för Andreas skulle iväg redan 6.00 och jag kände att jag likaväl kunde gå upp och ta det lugnt på morgonen. Idag ska jag till (nya) jobbet ett par timmar och på måndag börjar jag jobba "på riktigt". 
 
 
 
 

Något som stör mig lite idag, (som gör att jag inte riktigt kan njuta av fredagen fullt ut) är att Selim återigen har fått en spark på benet. På samma ben och på nästan exakt samma ställe och symptomen är likadan. Först ett stort äckligt sår och dagen efter en stor svullnad (tänk er ett dubbelt så stort knä). I en hage med 10 hästar så är det vår som åker på all skit. Han har alltså inom loppet av en månad blivit så illa sparkad två gånger att han inte kan ridas på ett par dagar. Jag hade inte sagt någonting ifall han var den bråkiga av dem, då får han "skylla sig själv" lite, nu är han ranglåg och allas hackkyckling, alltid. 
 
 
#1 - Anonym

Stackars Selim och stackars dig! Hoppas att du får en trevlig helg trots allt.