Alexandra Nyberg

Sedan jag "blev med bil" fick jag en massa extra att göra som jag inte är riktigt bekväm med..
Nu när jag har "en egen bil" så tillkommer det ju lite sysslor som jag inte brukar behöva göra. Till exempel så är det numera mitt ansvar att tvätta bilen (finns det något tråkigare?) och tack och lov så har Andreas fortsatt att göra det sedan jag "tog över" bilen, även om han alltid påpekar att det är min uppgift. Jag undrar nervöst hur länge han kommer vilja göra det..?
Inte nog med det, nu har spolarvätskan tagit slut i bilen och jag är dock lite osäker på ifall det tillhör "mina sysslor" eller inte och har åkt runt utan spolarvätska i flera veckor, men inser nu att rutan är alldeles för smutsig och ny spolarvätska behövs snarast.. (undrar om jag kommer ihåg var man fyller på den? Var trots allt 6 år sedan jag tog körkort nu..) 
Det absolut "roligaste" med att ha bil har ju också hamnat på min lott, tanka. Jag kör inte bilen mycket (till och från stallet mest) och försöker verkligen köra ekonomiskt, inte för pengarnas skull utan för att det är så förbaskat tråkigt att tanka. Dels tankar jag så sällan så jag lyckas alltid glömma bort vilken "sort" jag ska tanka, jo att de är bensin vet jag, men om det är 95 eller 98. Varje gång suckar Andreas och undrar vad jag tankade senast? Vilket jag såklart inte vet, då hade jag ju inte frågat.. haha! Varje gång han berättar att det är 95 så tänker jag att nu ska jag komma ihåg det till nästa gång, men nej, den typen av information försvinner såfort jag har kört ut från bensinmacken tyvärr.. (kan inte förstå varför?)
Efter att ha kört på bensinångorna i de sista dagarna så bestämde jag mig för att åka förbi macken efter stallet idag. Kall och frusen som jag är efter ett par timmar i stallet så händer det som inte fåt hända, bensinlocket har frusit fast. ÅH JAG ORKAR INTE!! Maximal otur..! Ringer Andreas och med min mest lena, förtvivlade röst förklarar jag att mina händer är stelfrusna och bensinlocket har frusit och SNÄLLA kan inte du hjälpa mig att tanka ikväll istället? Andreas är ju som bekant väldigt snäll, suckar i luren och säger ok på det. Så jag ber till gud att det finns lite mer bensinångor i tanken för att kunna köra sista biten hem och kors i taket, jag kom hela vägen hem :) 
 
Bilen är i alla fall nybesiktigad och ikväll kommer den vara fulltankad också, då är det helt plötsligt kul att ha bil igen! Ja.. sen var det ju det med spolarvätskan också..
 
 
Bilen på bilden är såld och det är inte den jag kör omkring..
#1 - William

Kan hjälpa din huvudvärk med informationen att det inte spelar någon roll om du tankar 98 eller 95 oktanigt bränsle. 98a är dyrare, så tänk att du ska tanka den billigaste bensinen (ej e85) :)

Svar: Haha ok tack! Att jag inte ska tanka e85 det vet jag och det är det sista Andreas säger till mig när jag ska tanka "Bara INTE den svarta pumpen!!" - haha!
Alexandra Nyberg