Alexandra Nyberg

Värme i Ningbo och äcklig yoghurt
Godmorgon!
Äntligen har värmen kommit hit till Ningbo (förhoppningsvis för att stanna!) och imorse spelade jag och Sara badminton en stund i hettan. Det låter hurtigare än vad det är, men jag mår ändå väldigt mycket bättre när jag får utöva lite fysisk aktivitet också!
 
Till frukost idag äter jag en yoghurt med smak av kiwi, kan vara något av det äckligaste jag ätit och just nu längtar jag efter en kopp kaffe och knäckemacka med ägg på.. mmh så gott!
Frukosten är väl det jobbigaste målet här, kineserna själva äter ju nudlar och "vanlig mat" till frukost och yoghurten här är väldigt söt och sliskig så jag känner mig sockertoppad i 5 minuter och blir sen hungrig igen.
 
Nu ska jag iväg och jobba med gruppen och senare ikväll skulle vi på någon gemensam middag med alla andra i klassen och äta indiskt och jag hoppas att det blir gott!