Alexandra Nyberg

Filosofera och drömmar..
Jag är en riktig funderare.. jag tänker mycket och ofta. Funderar på allting och kan lätt gå ner mig och bli lätt deprimerad och för en tid sen, förra julen då var jag riktigt deprimerad.
Jag är också en väldigt känslosam person (tro det eller ej men så är det..!) och gråter lätt, till allting, av lycka, saknad, glädje, kärlek, orättvisor, film, böcker, när jag hör om ensamma människor.. osv..

Ibland tycker jag att det är mysigt, kul och skönt att fundera och tänka lite för mig själv, det hjälper till att få perspektiv på livet. Att få lite distans till allt och tänka till vad som egentligen är viktigt här i livet.
Folk som träffar mig får nog ofta uppfattningen att jag pratar först och tänker sen och många blir förvånade över att jag faktiskt är en ganska djup person.

När jag har mycket att göra (som jag har allt oftare nu för tiden) med skola, jobb, skola, träning, skola, jobb och PLUGG så finns det inte mycket tid över för att tänka.

Idag startade jag dock dagen med att vara i stallet och det får mig alltid att tänka lite extra. Jag älskar hästarna, dem är det mest vänliga som finns här på vår jord. Med sina stora ögon och varma mular har dem i alla år lovat mig att vi har en framtid ihop. Det må vara tufft nu, utan pengar och fritid, en oviss framtid och längtan så stor att det gör ont i mig, men en dag.. då ska jag stå där med min häst igen och den kommer lägga huvudet på min axel och blåsa varm luft i mitt öra och lova mig att vi alltid ska finnas där för varandra!
(Den här bilden står mig verkligen nära hjärtat, det gick så bra på den tävlingen och allt stämde. Älskade älskade Ammi, varför var du så liten för?)