Alexandra Nyberg

Lönehelg
Äntligen fredag igen, den här veckan har varit ovanligt lång, men nu är helgen äntligen här. Nåja, vi har en rätt lång arbetsdag framför oss idag men efter det så drar vi direkt på afterwork och det ska bli superkul!

Det är lönehelg, strålande väder och dessutom jönköpings marknad. Det lär vara sjukt mycket folk ikväll, på både gott och ont.
Det är kul med mycket folk i rörelse, dock drar jönköpings marknad till sig folk från alla möjliga håll och kanter vilket resulterar i att både kreti och pleti kommer vistas i stan, men framförallt alla fjortisar. Jag ska inte säga någonting för när jag var yngre så sprang jag också där men nu när man har blivit lite äldre så tycker jag bara att det är jobbigt med så mycket folk och stånd överallt.

Först ska vi sticka iväg och käka någonstans sen blir det vidare ut. Efter kvällen/natten åker jag hem till älsklingen och sover där, med lite tur kanske han kan hämta mig :)

Jag hoppas på en strålande dag och rolig kväll, men jag tvivlar inte på detta med tanke på att vi har så kul ihop på jobbet.